Ideepidemi2

Nu startar jag en idé-epidemi – vill du bli smittad?

När man som jag förordar nytänkande och förändring, är det lätt att själv gå i fällan och göra som man alltid har gjort. När jag nu skulle göra en ny hemsida för mitt företag, försökte jag därför ”tänka på tvären”. Istället för att fråga mig: ”Hur ska JAG få ut så mycket som möjligt av hemsidan?” vände jag på frågan och tänkte: ”Hur kan DU få så mycket ut av den som möjligt?”. Svaret förändrade hela mitt arbete. 

Kreativa människor gör inte annorlunda saker – de gör saker annorlunda

Oavsett om man är anställd, egen företagare, medarbetare eller ledare, i globala organisationer eller enmansföretag … har vi alla en sak gemensamt: Vi står ständigt inför nya problem som ska lösas. Eller som jag skulle vilja uttrycka det … förbättringsmöjligheter. Valet står mellan att lösa saken som vi alltid har gjort (och få den lösning vi alltid har fått) … eller hitta ett nytt , kreativt sätt, som skulle kunna ge ett annorlunda och förhoppningsvis bättre resultat. Men att komma på nya, sprakande idéer är inte alltid så lätt. Särskilt inte om man sitter ensam på sin kammare och inte har någon att studsa tankarna mot. Min övertygelse är att idéer inte är något man bara får, utan något som lockas fram med hjälp av inspiration, motivering och kreativ träning. Att ”tänka på tvären” är inte en unik gåva som endast vissa är födda med – det är definitivt en vana som kan tränas upp. Och vi behöver alla träna upp den för att lyckas i framtiden. 

En GRATIS idébank som du kan växa med
Om vi ska bli framgångsrika i våra verksamheter, behöver vi hitta nya, innovativa lösningar. Därför vill jag ge dig en digital ”verktygslåda” full av inspiration, kreativa verktyg och tankekickar, tillgänglig när helst du behöver tänka nytt. Och det behöver du göra ofta. Jag vill få dig att tänka, reflektera och våga ta steget ut i det okända. Verktygslådan kallas Headline Creative Toolbox™ och är GRATIS för dig att bli medlem i. Det är en levande ”låda” (alltså inte en box … för den ska vi ju försöka att tänka utanför) som ständigt kommer att fyllas på, ändras och utvecklas. Här får du även tips om aktuella evenemang som kan inspirera till nya tankespår. Materialet är organiserat kring en affärsutvecklande metod som du kan följa ... eller inte – valet är ditt. Låt dig inte begränsas – tänk utanför boxen! 

Gör något – blir inte det bra … gör något annat
Att inte begränsa sig är just ledordet här. Tänk fritt, gör som du vill … men GÖR något! Det räcker ju som bekant inte med att tänka ut bra idéer. Om ingenting händer sedan, är det som om de inte hade funnits. Alla idéer är värda att tänkas … kanske inte alltid att genomföras. Men av alla idéer vi får, finns det alltid något guldkorn som är värt att utveckla. Därför innehåller också verktygslådan utvärderingsverktyg och aktivitetskickar för att du ska komma vidare. Ibland är man själv sin största fiende och bromskloss, för att gå från ord till handling. Ibland är det ett team man ska övertyga … eller kanske en hel organisation. Som de vanedjur vi är, har vi ett inre motstånd mot förändring. Jag vill både ge dig mod och verktyg för att ta dig förbi det och istället göra innovativt tänkande till en vana.

Jag låter mig dagligen inspireras av människor som tänker annorlunda. Genom möten, TV, tidningar, böcker, utställningar, bloggar, filmer ... ja utbudet är oändligt … och nu vill jag starta en ”idé-epidemi” och smitta även dig med nya perspektiv. Bli gratis medlem redan idag!
Välkommen till tänkarklubben – Headline Creative Toolbox™. 

 Namnteckning-Lotta_3 1348575784_icontexto-inside-facebook
Följ även Creative Toolbox™ på Facebook
Tipsa andra om Creative Toolbox™
Skapad av disruptive.nu
Lämna ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.

Senaste från bloggen

Kontakt

Lotta G Stråhlén

lottaheadline.se

0708-23 01 85