Vi kommer inte ifrån att många föredrar att bläddra i en tryckt katalog när vi ska köpa något. Men med dagens teknik kan man med fördel erbjuda kunderna olika möjligheter. Möjligheterna är stora idag när man vill exponerar sina produkter. Kunderna är numera också vana vid möjligheten att både kunna söka produkter på nätet, bläddra i en digital katalog och ha tillgång till appar som underlättar produktsökningen.

Tryckt papperskatalog i kombination med ny teknik

Den traditionellt tryckta papperskatalogen är fortfarande gångbar i många sammanhang. Genom Procurators 400-sidiga katalog i kombination med en väl fungerande näthandel, möter man många olika kunders behov. Det finns också möjlighet att ladda ner katalogen som en pdf eller bläddra i den på skärmen. Kontinuerligt undersöker man nya effektiva produktionsmöjligheter och håller sig ajour med vad kunderna har behov av för att hålla sig i framkant av tekniken.
Vet du hur dina kunder helst vill ha dina produkter exponerade? Är de mogna för den nya tekniken så att du kan släppa papperkatalogen? Vilka möjligheter ger en digital katalog som inte en papperskatalog har? Filmexponering? Användarmanual med demonstrationer ”live”? Ljud?

Att sticka ut genom att synas mindre

När Procurator lanserade sitt nya varumärke KBM under hösten 2012, blev produktkatalogen en naturlig del av spridningen. Den blev en del av en bred marknadsföringsinsats och fungerade också som ett verktyg i säljarnas införsäljningsarbete. KBM är ett samlat varumärke för ett brett sortiment av städprodukter. I sin bransch sticker den ut genom sin ljusa och rena form som också genomsyrar all exponering från denna katalog till annonsering, butiksskyltning och expomaterial.
Vilket formspråk har man oftast i din bransch? På vilket sätt hade du kunnat sticka ut genom att göra tvärtom? Finns det en annan bransch som hade kunnat inspirera till ett nytt formspråk? Hur sticker dina produkter ut från bakgrunder och bilder? Syns dem eller drunknar de?

Senaste från bloggen

Kontakt

Lotta G Stråhlén

lottaheadline.se

0708-23 01 85